De Pyreneeën in zicht - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Arno Kooij - WaarBenJij.nu De Pyreneeën in zicht - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

De Pyreneeën in zicht

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Arno

04 Juni 2015 | Frankrijk, Baiona

Vandaag wilden we op tijd met de trein vertrekken vanuit Bordeaux naar Bayonne. Gisteren had ik nog hoog opgegeven van de punctualiteit van de SNCF maar dat had ik beter achterwege kunnen laten. 1,5 uur vertraging maar in de trein wel gratis een keurig lunchpakketje. Bij aankomst een kort fietstochtje naar het hotel en de fietsen eerst veilig gestald. De laatste voorbereidingen voor morgen getroffen en daarna het stadje Bayonne verkend. In de kathedraal was ook een opvangpunt voor mensen die naar Santiago lopen en dat bracht ons natuurlijk ook weer bij het verlies van Pleun. Hoewel beiden niet katholiek hebben we toch maar een kaarsje voor Pleun aangestoken (Rob T.: bedankt voor je reactie over de uitvaartplechtigheid). Daarna ook maar een glas gedronken om zijn leven te vieren, we hadden uitzicht op de Pyreneeën. Daar moeten we mogen overheen en het belooft een warme dag te worden. Morgenavond meer, dat voelt dan ook beter omdat er dan ook gefietst is. De globale route kun je terugvinden op bijgevoegde foto maar loopt vanaf Bayonne naar Pamplona, Logroño, Burgos, Valladolid, Salamanca, Ahigal, Caceres, Zafra, Sevilla, Ronda en tenslotte Malaga.

• 04 Juni 2015 - 19:59

Cor:

Schrikken van het overlijden van Pleun. Mooi verhaal, blijf zo schrijven, blijf jullie volgen. SUCCES.

• 04 Juni 2015 - 20:20

Arie:

Morgen het echte werk, de eerste Pyreneeënpuisten. Succes met deze eerste bergetappe. Ben benieuwd naar jullie ervaringen morgen

• 05 Juni 2015 - 08:59

Rob T:

Zie nu de route die jullie gaan volgen. Ik had in mijn hoofd dat jullie via de kust zouden gaan. Waarom weet ik ook niet. Maar deze route is veel mooier. Dwars door Spanje. Ben daar zelf nooit geweest, dus ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Sterkte in de 1e bergetappe.......

• 05 Juni 2015 - 09:20

Bert:

Vanaf vandaag begint het echte werk. Veel succes mannen!

• 05 Juni 2015 - 16:46

Bram:

Heel veel succes mannen. Leuk om jullie zo te volgen.

• 05 Juni 2015 - 19:53

Ben:

Veel aan jullie gedacht vandaag, ben erg benieuwd naar jullie kennismaking met de bergen!