Geen cadeautjes op de laatste dag naar Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Geen cadeautjes op de laatste dag naar Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Geen cadeautjes op de laatste dag naar Malaga

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Arno

17 Juni 2015 | Spanje, Málaga

Spanje wordt natuurlijk ook geassocieerd met het geven van cadeautjes door de Goedheiligman. Hoewel het niet helemaal zijn periode is, was hij vandaag in ieder geval in geen velden of wegen te bekennen. Gisteren had ik nog even het voornemen om in een tweet melding te maken dat we morgen alleen nog de 'afzink' vanuit Ronda naar Malaga moesten doen en dat het avontuur er dan op zou zitten. Maar goed dat ik dat niet heb gedaan, wat weer een dag! Denk je vanuit Ronda vanaf ruim 700 m na het ontbijt lekker te gaan dalen richting de Middellandse Zee passeerden we na 1,5 uur fietsen Puerto El Saltillo op een hoogte van 885 m! En het klimmen en dalen bleef nog wel even doorgaan zodat het al snel duidelijk werd dat er van een late lunch met Saskia en Wilma in Malaga niets terecht zou komen. Ook niet omdat Arno aan het begin van een lange klim weer het bekende geluid hoorde van een gebroken spaak. Omdat we gezegd hadden dat we er niet over schrijven wanneer het maar om één spaak zou gaan, begrijpen jullie dat het hier niet bij gebleven is. Later op de dag moest ook Jan er weer aan geloven. Eindstand gebroken spaken is als volgt: Jan 12 stuks en Arno 5 stuks. Laten we maar niet over winnaar of verliezer spreken. Reparatie op de bekende manier en we konden zonder verdere pech Malaga halen. Malaga halen, dat viel nog niet mee en had twee oorzaken, enerzijds de wind die we vol tegen hadden - ook al niets nieuws deze tocht - en anderzijds de manier waarop de Spaanse ANWB je een stad binnen probeert te loodsen. Nu hadden we in Sevilla al gemerkt dat het verlaten van een stad al geen sinecure is maar op de fiets Malaga in te rijden is helemaal een crime. Normale wegen veranderen opeens in snelwegen en borden hoe nu verder ontbreken vervolgens volledig. Conclusie is dat er geen Spaanse ANWB (in de oorspronkelijke betekenis van de afkorting) bestaat. Gelukkig hebben we deze weken veel gebruik gemaakt van een handige app: CityMaps2Go. Daar kun je kaarten van allerlei steden en provincies mee downloaden en wanneer je ze wilt gebruiken heb je geen internetverbinding nodig. Na wel weer een mooie tocht - met onder meer zicht op diverse pueblos blancos - kwamen we in de buurt van de finish. Uiteindelijk zagen we de Middellandse Zee verschijnen, nog even flink doortrappen over de boulevard richting het hotel alwaar Wilma en Saskia ons opwachtten. Daar een toast uitgebracht op de goede afloop.
We hebben twee geweldige weken achter de rug, op de fiets door een mooi land met vriendelijke en wanneer nodig behulpzame mensen/fietsenmakers. Prachtige steden met veel cultuur waar we af en toe alleen aan hebben kunnen ruiken. Maar daar was het in eerste instantie ook niet om te doen. Nee, fietsen van Bayonne via mooie tussenstops naar Malaga was het plan - vorig jaar tijdens een etentje geboren - en dat hebben we gedaan. Na 1407 km is het mooi geweest, dank voor alle reacties via de site of op een andere manier. Over een herhaling hebben we het voorlopig niet, eerst maar eens genieten van deze prestatie en nog een paar heerlijke dagen in Malaga!

Hartelijke groeten, Arno en Jan

• 17 Juni 2015 - 23:41

Wout:

Nogmaals super mannen
    Gefeliciteerd met deze prestatie

• 17 Juni 2015 - 23:42

Bert Megchelsen:

Hoi Jan en Arno,

Ben inmiddels een trouwe lezer van jullie reisverslagen.
    Mooie prestatie , je kan natuurlijk nog verder naar het zuiden maar dan met de waterfiets.
    Voordeel geen gebroken spaken en geen beklimmingen.
    Gelukkig zonder brokken de finish gehaald, voorwaar een prestatie van formaat.
    Nog even nagenieten en tot volgende week.

• 17 Juni 2015 - 23:48

Ben:

Geweldig gedaan, wat een prestatie en wat gemeen dat het spakenmonster ook vandaag nog even de kop op stak. Fijn dat jullie Malaga zonder kleerscheuren hebben bereikt, geniet van de komende dagen, zonder fiets en met jullie vrouwen.

• 18 Juni 2015 - 07:15

Arie:

Gefeliciteerd met het bereiken van de finish. Die kunnen jullie bijschrijven op jullie palmares (of schrappen van jullie bucket kist). Prachtig gedaan.
    Maandag wacht jullie weer de gebruikeliijke uitdagingen met veel beklimmingen en afdalingen....

• 18 Juni 2015 - 09:23

Cor:

GEWELDIG GEDAAN, genoten van jullie verhalen.

• 18 Juni 2015 - 10:05

Rita:

Iets om trots op te zijn hoor! Gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie.
    Nu nog een paar dagen genieten.

• 18 Juni 2015 - 12:36

Klaas:

Gefeliciteerd echt een super prestatie. Groeten aan de vrouwen en we blijven wel contact houden.
    Hier nog een paar weekjes door en dan met de caravan naar het zuiden. Heerlijk.
    Nogmaals complimenten.

Klaas

• 18 Juni 2015 - 15:12

Rob:

Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie.......
    Ik kan me zo goed voorstellen hoe het gisteren was toen Arno eigenlijk wilde gaan liften...dat je zoooooo moe bent dat je gewoon niet meer kunt denken.
    En dan het moment de volgende dag dat je opeens voor je de Middellandse Zee ziet. Dat moet een fantastisch moment zijn geweest.
    En dat jullie je schema volledig aan hebt kunnen houden en op de afgesproken dag in Malaga aankwamen.....echt fantastisch!!!!

• 19 Juni 2015 - 00:47

Edwin:

Wat een geweldige trip hebben jullie gemaakt. Heerlijk om te lezen, leuk geschreven, hoe jullie gezwoegd, gezweet, getwijfeld, gemopperd, maar vooral genoten hebben van deze superprestatie. Geniet lekker met de vrouwen van het mooie weer en omgeving, want maandag is het weer over.............nou ja, niet het zwoegen, zweten en zo!!! Tot snel.

• 19 Juni 2015 - 07:42

Martine Ponsen-Blankers:

Fantastisch gedaan! Deze ervaring neemt niemand jullie meer af. Bedankt voor alle mooie berichten. Nu nog even genieten van het mooie land en het mooie weer. Welverdiende rust heet dat geloof ik....!!

• 19 Juni 2015 - 16:38

Piet Kamp:

Fantastische prestatie mannen. In september de Vuelta? Contador dwarszitten?
    Wat een mooi avontuur. Ik heb de reisverslagen met plezier bekeken. Alleen die spaken, daar moeten ze een stokje voor steken.
    Groet
    Piet

• 21 Juni 2015 - 12:01

Stijnie Kamp:

Heb zojuist jullie prachtige laatste reisverslagen gelezen. Knappe prestatie, diep respect voor jullie hoor!!!!!!