Dag 4 Waarom willen jullie zo snel door Duitsland? - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Dag 4 Waarom willen jullie zo snel door Duitsland? - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Dag 4 Waarom willen jullie zo snel door Duitsland?

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Arno

14 Juni 2018 | Duitsland, Ellwangen

Dag 4 - Waarom willen jullie zo snel door Duitsland?

De tekst van de kop komt uit een appje van dochter Madelon die opmerkte: ‘Pfff, jullie willen snel door Duitsland heen zeg!’. Dat was de reactie op ons bericht na aankomst in Ellwangen dat we er weer 180 km op hadden zitten. Willen we nu ook snel door Duitsland? Niet echt - hoewel het overal hangende Schwarz/Rot/Gold duidelijk maakt wie er bij het WK Rusland wel bij is - maar we hebben beperkte tijd om in Rome te komen dus we moeten wel meters maken. Vanaf het begin een erg leuke route, vanuit Heidelberg voor een deel langs de Neckar met leuke plaatsjes als Eberbach. En Duitsers zijn aardige lui, vandaag op diverse plekken werkzaamheden aan de weg met o.a. nieuwe asfaltlagen. Frau Merkel heeft onze klachten van eerder deze week dus serieus genomen alleen nu kwam het ons niet echt goed uit, wegafsluitingen en omleidingen komen ons nu niet goed uit. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat onze planning vandaag niet helemaal op orde was, ruim 30 km meer gereden dan gepland en ook het aantal hoogtemeters - 722m - was meer dan waarop we gerekend hadden. Daarnaast raakten we in de laatste 50 km verzeild in het ‘Naturpark Schwäbisch-Frankischer Wald’, meer een mountainbike parcours met onverharde wegen dan wat wij leuk vinden. Arno kon in een afdaling nog net de boel heel houden op een pad bezaaid met steenslag. Onze banden hielden zich echter perfect! Wij hadden wel enige moeite om de stemming erin te houden - maar we zijn wel wat gewend - en de venijnige klimmetjes hielpen ook niet echt. Uiteindelijk laat gearriveerd in het hotel in Ellwangen waar ze zo aardig waren de keuken voor ons wat langer open te houden, ik zei al dat de Duitsers best aardig zijn. Na het opbergen van de spullen, de fietsen met behulp van de vriendelijk hotelbaas in het souterrain, nog wat gegeten/gedronken en nu het het verslag nog even schrijven. Ik merk dat de vermoeidheid begint toe te slaan maar dat is logisch na bijna 700 km in vier dagen. Arno heeft net het volgende hotel geboekt, next stop is Augsburg. Volgens de planning een overzichtelijk aantal kilometers............

• 15 Juni 2018 - 03:51

Madelon:

Succes vandaag!!

• 15 Juni 2018 - 06:57

Karin:

Leuk om jullie verslagen te lezen. En wat goed dat jullie Frau Merkel zo snel en effectief hebben kunnen overtuigen. Succes!

• 15 Juni 2018 - 07:18

Cor Willemse :

De eerste rustdag komt in zicht?. Geweldige prestatie.

• 15 Juni 2018 - 13:33

Stijnie:

Toppers zijn jullie !!! Toch niet stiekem in training voor de Tour de France ????

• 15 Juni 2018 - 15:30

Linda:

Daar worden flink wat km's gemaakt; dapper hoor!! Maak er een mooie, onvergetelijke tocht van.

• 15 Juni 2018 - 20:04

Jenneke:

Wat veel kilometers in zo,n korte tijd!! Mooie prestatie!!