Verona bereikt! - Reisverslag uit Verona, Italië van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Verona bereikt! - Reisverslag uit Verona, Italië van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Verona bereikt!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Arno

21 Juni 2018 | Italië, Verona

Dag 11 - Verona bereikt!

Na 10 fietsdagen zijn we in de loop van de middag in Verona aangekomen. Vanochtend aan de keukentafel in B&B Eden in Trento nog met de agenda erbij om te tellen hoeveel dagen fietsen we nu al achter de rug hebben en hoe de planning tot volgende week woensdag er uit gaat zien. Nog geen definitieve keus gemaakt, we houden meerdere opties open (wel of geen rustdag bijv.). Ik ben wat eerder aan m’n verslag begonnen omdat Arno z’n beenspieren en rug flink laat kneden bij de masseur en de tv op de kamer het niet doet en dus de WK wedstrijd van het moment aan me voorbij laat gaan. Lekker languit op een supergroot bed in een appartement direct een het grote plein aan de Arena van Verona, een superplek voor een prima prijs. Het fietsen vandaag ging grotendeels langs de rivier de Adige op prima fietspaden maar met verder weinig vertier onderweg. Warm was het wel, 34 graden Celsius met in de ochtend volle zon. We gebruikten in Rivoli Veronese een prima en gezonde lunch en hadden een leuk gesprek met twee andere fietsers. Die reden een wat andere route en gingen nu op weg naar Slovenië. Verder was het enige opmerkelijke in dat dorpje een oudere Italiaan die iedere keer dat fietsers - ook wij - hun fietsen voor zijn gesloten bar neerzetten naar buiten kwam en op hoge toon zei dat het daar geen parkeerplaats was. Waar maakt een mens zich druk over denk je dan en je bent geneigd het gesprek aan te gaan maar we besluiten om onze energie maar voor het fietsen te bewaren. Dat hadden we daarvoor ook nog wel nodig gehad want ons beeld van een vlakke rit klopte niet helemaal. Na ongeveer 60 km kregen we toch nog weer een klim voor de kiezen met op bepaalde stukken stijgingspercentages van 10%, daarna gaat het ook wel weer gemakkelijk naar beneden. Uiteindelijk kwamen we weer uit bij de Adige en zo reden we via enkele voorstadjes na 108 kilometer het prachtige Verona binnen. Eerst een fotootje gemaakt met de Arena op de achtergrond om het thuisfront te melden dat ook bij Verona een vinkje kan worden gezet en daarna op zoek naar het hotel. Bleek aan het plein voor de Arena te liggen en na wat gedoe met het opbergen van de fietsen een prima kamer betrokken. We waren op tijd dus na een drankje eerst maar de was gedaan en gedoucht. Na terugkeer van Arno de stad in om te eten. Heerlijk Italiaans met een Valpollicella Ripasso er bij, la Dolce Vita in optima forma! Daarna nog een rondje langs de Arena - helaas geen opera uitvoering vanavond - en terug naar het hotel, blog afmaken en naar bed. Morgen wacht een lange tocht naar Ravenna!

• 21 Juni 2018 - 21:32

Jenneke:

Fijn dat het zo goed gaat, niet altijd even makkelijk maar dat hoort er toch altijd weer bij.
    Mooie foto,s ook nog gemaakt!!
    Succes met de laatste etappes, het aftellen is begonnen!!

groet Jenneke

• 22 Juni 2018 - 12:51

Pedro El Bianco:

Nou mannen jullie fietsen lekker door! Heel veel respect. Wat mooi is dat als je zo voor de arena in Verona met je fiets kan staan. En volgende week als het goed is bij een grotere arena in Rome poseren met jullie fiets. Mannen veel sterkte met de volgende ritten!

Pedro El Bianco