Eerste kennismaking met de Apennijnen - Reisverslag uit Novafeltria, Italië van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking met de Apennijnen - Reisverslag uit Novafeltria, Italië van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking met de Apennijnen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Arno

23 Juni 2018 | Italië, Novafeltria

Dag 13 - Eerste kennismaking met de Apennijnen

Vanochtend ontbeten in Argenta en normaliter houden we het bij sapjes en thee maar deze keer sloten we af met een cappuccino. De koffiemachine nam ongeveer de helft van het barretje in het familiehotel in beslag dus wij vonden dat we dat eer moesten geven. Nadat de hotelier onze fietsen vanuit het binnenplaatsje naar buiten had gebracht konden we de boel opladen en vertrekken voor de volgende rit. We hadden geen vast einddoel gepland, eigenlijk net als gisteren maar gewoon doorfietsen op de route en rond een uur of drie kijken waar we willen eindigen. Een mooie afwisselende rit - met nog steeds wind tegen - die via Ravenna en deels door een natuurpark voerde maar ons langzaam maar zeker naar de Adriatische kust voerde. In Ravenna onze koffiestop en een gezellig praatje met een groepje Italianen die daar vakantie vierden. Mooie stad trouwens Ravenna, iets om nog een keer naar terug te gaan. In Cervia gestopt om de Adriatische zee te aanschouwen, veel toeristen en Arno ging nog wat foto’s van het strand maken. Hij bleef wat langer weg en toen hij vanavond de foto’s doorstuurde begreep ik waarom. Deze foto’s komen alleen in ons eigen album......... Na de lunch - heerlijke ravioli - weer verder en langzamerhand van de kust af richting de Apennijnen. We fietsen veel via de Reitsma route die we gedownload hebben op een navigatietool. Maar soms begrijpen we meneer Reitsma niet en stuurt hij ons over paden die eerder geschikt zijn voor geiten dan voor twee fietsers met bepakking. Iedere keer stuiteren we weer over zo’n parcours en zijn blij als alles weer heel gebleven is. Na dat pad achter ons gelaten te hebben reden we verder waarbij we links van ons San Marino zagen liggen. Na een tijdje verder gereden te hebben met enkele lichtere beklimmingen besloten we om onze tent op te slaan - figuurlijk gesproken dan, er zijn grenzen aan de ontberingen die we willen lijden - in het plaatsje Novafeltria. Via booking.com een B&B geboekt en dat bleek een schot in de roos. We hebben de hele 2e verdieping van Palazzo Mattei voor ons zelf met oa een slaapkamer, tv kamer en een uitgebreid badgelegenheid. De eigenaresse ontving ons vriendelijk, we kregen de sleutels en op ons verzoek nog een tip voor een restaurant. Daar gebruik van gemaakt en uiteraard weer prima gegeten, allerlei paddestoelen zijn de specialiteit van de regio. Samen met groentes en salade hebben we de calorieën weer aangevuld die we in de 129 km lange rit van vandaag weer verbruikt hebben. Op het moment van schrijven is er nog volop leven op het plein voor ‘ons’ palazzo, er is een feest gaande dat lijkt op Halloween maar meer te maken heeft met de dag van St. Jan die op 24 juni gevierd wordt. Het zou zo maar de hele nacht door kunnen gaan maar dat gaan wij niet mee maken. Morgen weer de nodige kilometers voor de boeg in de richting van Assisi!

• 24 Juni 2018 - 09:53

Annemieke Alewijnse :

Ook ik beleef Italië elke dag opnieuw door jullie reisverhalen en foto s. Zo leuk. Je bent er bijna. En zo lekker afgetraind! Groet, Annemieke

• 24 Juni 2018 - 12:13

Cor Willemse :

Weer een hee leuk verslag. Rome komt in zicht. Laatste dagen geen email ontvangen, gebruik de link in de oude email. Groetjes en succes de komende dagen.

• 24 Juni 2018 - 20:25

Peter:

Ik lees met veel plezier jullie verslagen. Veel succes in de laatste week!