We staan aan de poorten van de oude stad! - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Arno Kooij - WaarBenJij.nu We staan aan de poorten van de oude stad! - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

We staan aan de poorten van de oude stad!

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

26 Juni 2018 | Italië, Prima Porta

Umbrië is niet vlak. Dat had Reitsma al beloofd. En dat klopt. We hebben vandaag geen kilometer vlak gereden. De dag begon overigens al met de eerste mechanische pech. We waren nog geen 5 kilometer weg en ineens schoot m’n linkertrapper los en klapte op de grond. Gelukkig hadden we weinig snelheid op dat moment en reed er niemand achter ons. We hadden het juiste gereedschap bij ons en we konden de trapper er redelijk snel weer opzetten.

Al snel daarna gingen we de hoogte in en bijna aan het eind van een flinke klim, schoot m’n trapper opnieuw los. Deze keer leek hij niet meer te repareren. Er ontbrak ook een stuk. Dichtstbijzijnde fietsenmaker was volgens een voorbijgangster 8 km terug... Uiteindelijk, na een uur pielen en proberen, is het ons toch gelukt om de trapper weer vast te zetten. Alleen wel opletten dat ik er niet teveel druk op zet, voorzover dat lukt met al dat klimmen. Koffie al na 19 km fietsen.. gelukkig hadden we alle tijd. We hadden maar één doel: dichtbij, maar nog niet in, Rome komen.

Zo hebben we de hele dag eigenlijk alleen maar geklommen en gedaald. Totaal 85 km in een iets rustiger tempo als normaal. En het was warm (27 graden), maar niet te warm.

En aan het eind van middag via onze vaste app van Booking.com een locatie gevonden om te overnachten, 12 km voor Rome. Het staat omschreven als ‘holiday home’, maar het is een appartement in een oud-Italiaanse stijl op de 3e verdieping, met donker houten meubels en grote tapijten op de marmeren vloer. En met een servies in de kast uit de tijd van Benito Mussolini. En met schilderijen aan de muur over stillevens van nog veel langer geleden. Vanmiddag gezellig tegelijkertijd met de buurvrouw de was buiten gehangen. Ik weet niet of zij het ook gezellig vond, want bij een vrolijk ‘CIAO’ van mijn kant, dook ze snel naar binnen...

De eigenaresse spreekt geen woord buiten de deur, dus met handen en voeten gecommuniceerd. Maar ze had ze wel een hele goede tip voor een restaurant: “Mamma’s”. Van een Amerikaanse dame uit New York die hier via de liefde verzeild is geraakt en een heel leuk restaurant heeft, een beetje een mix van een Amerikaanse diner en een pizzeria. Wéér lekker gegeten!

Morgen de laatste kilometers. We zitten op 1.978 km, dus we rijden nog wel een rondje in Rome om de 2.000 km te halen.

• 26 Juni 2018 - 21:38

Jos:

Mannen, Complimenten, mooie tocht zo te lezen. Hg Jos

• 26 Juni 2018 - 21:47

Wout:

Super prestatie

• 26 Juni 2018 - 21:56

Ben:

Klasse gedaan mannen! Geniet morgen van jullie triomf tocht door Rome!

• 27 Juni 2018 - 04:37

Marjo:

Heel veel succes en plezier met de Laatste kilometers!

• 27 Juni 2018 - 06:37

Cor Willemse :

Petje af, geweldige prestatie geniet in Rome en behouden thuiskomst.

• 27 Juni 2018 - 09:28

Lucas En Ria:

Weer met veel plezier jullie verslag gelezen, wat een avontuur en prestatie! Voor de komende weken maar een speciaal zitkussentje regelen op het werk. Nu nog niet aan denken, op naar Rome! Nog veel plezier met de laatste kilometers.

• 27 Juni 2018 - 10:08

Jan Krol:

Welkom in Rome.
    Zie jullie wel weer terug in de Rose trui.
    Winnaars in Italie op de fiets verdienen die.

Groeten uit Schiedam

• 27 Juni 2018 - 10:43

Arieta:

We hebben het gevolgd. Een hele prestatie maar uiteindelijk geeft dat veel voldoening volgens ons.
    Groeten uit een nu lekker warm Uithuizen.