Weg van de rivieren, op naar de Provence. - Reisverslag uit Salernes, Frankrijk van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Weg van de rivieren, op naar de Provence. - Reisverslag uit Salernes, Frankrijk van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Weg van de rivieren, op naar de Provence.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Arno

05 Juli 2023 | Frankrijk, Salernes

We wisten dat het venijn in de staart zou zitten, nou dat klopte ook. Na een goede nachtrust in Villa Jasmin in Carpentras stonden we weer fris op en ontbeten samen met een Spaans koppel uit Cadiz. Beiden bleken fietsliefhebber te zijn, wat heet! Eergisteren hadden ze de Stelvio in de Italiaanse dolomieten beklommen en vandaag stond de Mont Ventoux op het menu, respect! Ongeveer gelijktijdig vertrokken we en wij gingen verder naar het zuidoostelijke richting. Normaal ben ik de eerste die over een koffiestop begint maar nu was het Arno. Dus in Cavaillon in het centrum een lekkere cappuccino gedronken met wat jus d’orange en een vruchtentaartje van de boulanger aan de overkant, het ontbijt was wat karig [e-1f609]. Bij vertrek sprak een Fransman - stamgast van het café - ons aan en wij vertelden wat we aan het ondernemen waren. Hij richtte zich tot Arno en zei ‘op jouw leeftijd?’ Arno zei later dat hij het tegen mij had en dat zou ook goed kunnen want rond 11 uur waren bij hem er wel een paar pastis naar binnengegaan. Maar zeg wat ons betreft dus nooit dat Frankrijk een mooi land is maar dat het alleen jammer is dat er Fransen wonen - aldus sprak ooit de ex minister J. die nu weer als verkenner verantwoording aflegt - want wij ontmoeten tot nu toe alleen maar enorm aardige mensen hier. Arno had een klein probleempje met zijn fiets en werd onderweg direct uitermate vriendelijk geholpen en overal krijgen we gratis water wat zeker vandaag geen overbodige luxe was, gemiddeld 34°C [e-2600]️. Een hele mooie rit vanuit de Vaucluse naar het departement Var. Met het vlakke is het wel afgelopen wat het tot een zware dag maakte, uiteindelijke met voldoende pauzes en eten en drinken goed aangekomen in Salernes. Weer een bijzonder appartement maar lekker ruim en van alle gemakken voorzien. Even een stukje Tour de France gezien en we zagen dat de renners vandaag ongeveer vier uur gereden hebben. Daar komen wij ons bed niet voor uit [e-1f602]. Daarna in het plaatsje lekker gegeten, leuk gesproken met de buren aan onze tafel en nu op tijd naar bed. Morgen de laatste dag, Nice here we come!

• 05 Juli 2023 - 23:32

Arie Jager:

Mooi verslag weer. En in uniform ziet Arno er nog ouder uit….

Veel sterkte met de laatste loodjes

• 06 Juli 2023 - 06:40

Robin:

Geef maar geen acht aan Arie die weet al haast niet meer hoe zijn fiets eruit ziet.

En wat de tour betreft, die mannen rijden nu in de Pyreneeën, die heuvels zijn veel vergevingsgezinder dan die waar jullie nu rijden. [e-1f4aa] Blijf (lekker) eten en vooral genieten. En Nice wacht op jullie.

Live slow, ride “fast”!

• 06 Juli 2023 - 06:55

Roel.Visser :

Wat schetsen jullie toch een prachtig beeld van jullie tocht door Frankrijk .Het nodigt uit om er over na te denken- het ook te gaan doen-.Ondertussen denk ik ook dat jullie een getraind lichaam hebben waar de dijbeenspieren wel bovenuit zullen steken .Prachtig en leuke lezing van deze enerverende tocht. Hartelijke en ook sportieve groet van oud douanier Roel.Visser uit Apeldoorn.

• 06 Juli 2023 - 08:06

Annemieke :

hoeveel kilometer? [e-1f607]

• 06 Juli 2023 - 08:57

Cor:

Succes met de laatste l,loodjes. Genoten van jullie verslagen.

• 06 Juli 2023 - 11:13

Jan Kamp:

@Annemieke: gisteren was het 149 km [e-1f605]

• 06 Juli 2023 - 21:04

Miranda :

Héérlijk al die mooie verhalen! Geweldig!