Het venijn zat in de (lange) staart - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Het venijn zat in de (lange) staart - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Het venijn zat in de (lange) staart

Blijf op de hoogte en volg Arno

16 Juni 2015 | Spanje, Ronda

De etappe vandaag bestond uit drie delen. Het eerste deel was om Sevilla uit te komen. Dat viel nog niet mee. Tot twee keer toe stonden we met onze fiets op de Autovia met allemaal toeterende Spanjaarden om ons heen... Uiteindelijk via een flinke omweg en met dank aan Maria, een Spaanse jongedame op een mountainbike en in een hele korte broek, zijn we de stad uitgekomen. Dat heeft ons veel tijd gekost.

Het tweede deel was tot aan de lunch. Toen stond de teller trouwens alweer op 92 km. Redelijk vlak met af en toe een lastige klim. Hier hebben we redelijk tempo kunnen draaien. Inmiddels was het kwik toen overigens al gestegen naar een hoogte rond de 35 graden. Maar ja, dan moet je maar niet klagen over Hollands weer...

Het derde deel, de staart van de etappe die totaal 156 km was, was eigenlijk alleen maar klimmen! Ruim 60 km lang dus...! En dat met de temperatuur van vandaag en de vermoeidheid na al die dagen, maakte dit echt met afstand de zwaarste etappe van allemaal. De laatste 15 km waren echt bizar zwaar met twee hele lange en stijle klims!

Er waren echt momenten dat ik dacht: "als iemand mij een lift aanbiedt, stap ik in!" Op een gegeven moment loopt je kracht weg, doet alles pijn en heb je het idee dat je lichaam bijna gaat koken van de inspanning en de warmte. Hoezo, sporten is gezond...?!

Toch wel kunnen genieten van de prachtige omgeving. Niet tijdens het klimmen, maar in de pauzes of tijdens het dalen.

Maar, we zijn er! Rond 21.30 kwamen bij het hotel aan (vanaf 8.30 uur vanmorgen) en konden we na een douche nog even de stad in om wat te eten en een wijntje te drinken. We waren net op tijd, want alles sluit hier sneller dan in de rest van Spanje. Een heerlijke lasagne!

Nu lekker slapen; morgen naar Malaga, waar de vrouwen ons hopelijk zullen opwachten. En dan zit het er op! Jan sluit morgen af, dus alvast maar even namens mij, iedereen heel erg bedankt voor het meeleven en de berichtjes. Het heeft ons goed gedaan! Het was een geweldige ervaring!

• 17 Juni 2015 - 00:44

Wout:

Super mannen
    respect !!!
    een prima prestatie
    succes morgen
    geniet van de laatste dag

• 17 Juni 2015 - 07:34

Cor:

Dat korte broekje heeft wel indruk gemaakt! Heel veel succes vandaag op weg naar de Spaanse Via Gladiola. Geweldige prestatie zal de reisverslagen missen.

• 17 Juni 2015 - 07:52

Klaas:

Goed gedaan !! Ben wel een beetje jaloers geworden en zeker nadat je de reisverslagen hebt gelezen.
    Door de foto's krijg je een heel goede indruk waar en wat jullie allemaal meemaken. Echter volgens mij heb jij wat vergeten Jan. Het zou wellicht beter zijn dat je iedere morgen voordat je op jouw mooie trek springt, eerst de fiets ff grondig toespreekt, streelt en goed behandeld. Ik denk dat zo'n ritueel helpt om spaakbreuken te voorkomen.
    Ik wens jullie een prachtig slot van deze monstertocht. Respect!
    We zien elkaar en een behouden terugkomst.
    Sportieve groet.

• 17 Juni 2015 - 08:26

Marialy:

Wat een prestatie!
    We hebben genoten van jullie verslagen én de foto's. Chapeau!
    Mooi land maar voor zo'n tocht heb je toch de Nederlandse mentaliteit nodig he :)
    Geniet van de laatste dag in Malaga.

Abrazos de Marialy

• 17 Juni 2015 - 08:28

Ben:

Goedemorgen mannen,
    Wat een lange dag en wat een topprestatie! Warm, het zoeken naar de juiste route en heel veel klimmen, maar jullie zijn in Ronda! Klasse mannen, heel goed gedaan.
    Geniet van jullie slotrit en het weerzien met jullie vrouwen!

• 17 Juni 2015 - 08:47

Peter:

hier mis ik dan weer de foto's van ? !