Rustige maar erg warme dag - Reisverslag uit Schinveld, Nederland van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Rustige maar erg warme dag - Reisverslag uit Schinveld, Nederland van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Rustige maar erg warme dag

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Arno

25 Juni 2023 | Nederland, Schinveld

Na een goede nachtrust en een prima ontbijt bij Eric en Brigitte de boel weer ingepakt en rond 11 uur vertrokken naar Schinveld, de plek waar Arno in de loop van de middag ook zou arriveren. Temperatuur was boven de 30 gr. dus heb het tempo daar op aangepast. Nu hoefde ik ook maar ruim 60 km dus alleszins een overzichtelijke fietstocht naar het Limburgse. Op dat stukje wel België en Duitsland aangedaan en door het smalste stukje van Nederland gefietst, nog net geen 5 km. In België wat langer gepauzeerd en geluncht op het centrale plein in Maaseik. Daar zie je toch het verschil met Nederland en Duitsland, rond 12.30 uur een bruisend terrasleven met overal Nederlanders, Belgen en Duitsers die daar uitgebreid de tijd nemen voor een lekkere lunch. Na de lunch nog 1,5 uur naar Schinveld waar ik rond 15.15 uur arriveerde bij collega Frank Heijmann en zijn partner Willeke. Na een uurtje arriveerde Arno ook, met de trein incl. de nodige vertragingen want het was erg druk door allerlei werkzaamheden. Weer uitgebreid allerlei (douane)zaken natuurlijk besproken en daarna heerlijk gegeten in ‘Biej de Tant’, een prima restaurant in Schinveld. Daarna weer terug gewandeld en de route voor morgen doorgenomen, voor ons gevoel begint het dus morgen echt hoewel ik er al wel bijna 200 km op heb zitten. Maar dit met z’n tweeën doen is toch veel leuker en we gaan er weer een mooie tocht van maken. Morgen iets minder warm en dat is maar goed ook omdat we ruim 60 km gaan klimmen, het is gemiddeld maar 3% maar toch. In het volgende verslag vertellen we hoe de dag verlopen is, we pakken de Veloroute du soleil in Aken op en fietsen dan naar Bleialf.

• 26 Juni 2023 - 07:37

Miranda:

Heren, een super dag/dagen toegewenst!!!

Aan het weer zal het niet liggen en de route voor zover ik hem gezien hebt ook niet. Succes!

• 26 Juni 2023 - 12:23

Frank:

Gisteren goed gevuld met drank, vanochtend stevig ontbijt: jullie kunnen er tegenaan, 140 km door Oost Kantons Adrennen en Eifel. In Schinveld zaten jullie al een beetje hoger, maar wees gerust, jullie eerste dag is de hele dag bergop, dus het kan nog hoger ;-)

• 26 Juni 2023 - 15:39

Cor:

Blijf door fietsen en er zo leuk over schrijven

• 26 Juni 2023 - 20:24

Peter De Witte :

Veel succes mannen!!

• 26 Juni 2023 - 20:27

Eric:

Veel plezier samen. Geniet van de reis!