Onbegrensde gastvrijheid zorgt voor vakantiegevoel - Reisverslag uit Misérieux, Frankrijk van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Onbegrensde gastvrijheid zorgt voor vakantiegevoel - Reisverslag uit Misérieux, Frankrijk van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Onbegrensde gastvrijheid zorgt voor vakantiegevoel

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

02 Juli 2023 | Frankrijk, Misérieux

Ik zou natuurlijk kunnen schrijven over het feit dat we in Macon (in tegenstelling tot gisteren) heel snel een ontbijtplekje hadden gevonden (bij een bakkertje), of over de heerlijke fietsroute langs de Saône voor deze korte rit van zo’n 50 kilometer, of over het spelletje jeu-de-boules dat Jan en ik deden met Franse kinderen; en dan zou niet gelogen zijn…

Maar over vandaag kan ik maar één ding vertellen en dat is de enorme gastvrijheid van Mette en Patrick, de vrienden van Jan en Wilma die hier in Misérieux wonen. Vanaf de eerste minuut zijn we in de watten gelegd met heerlijk eten, voortreffelijke wijn, maar vooral veel gezelligheid en warmte. Wat een geweldige mensen; wat een gastvrijheid! En omdat hun zoon met zijn vrouw en kinderen er ook waren, was het extra gezellig. Merci beaucoup! [e-1f970]

Deze middag gaat ons zeker helpen in het laatste deel van onze fietsreis naar Nice. Morgen gaan we via Lyon naar Valence, ook weer veel langs de rivier. Alleen wordt dat vanaf Lyon de Rhône in plaats van de Saône.

• 02 Juli 2023 - 23:18

Arie Jager:

leuk en verdiend zo’n ontvangst. Veel sterke maar vooral ook veel plezier met de laatste etappes.

• 03 Juli 2023 - 03:47

Robin :

Jullie gaan als een speer! Waarom sluiten jullie niet nog even aan bij de tourkaravaan..?

Fijn dat jullie even zo hebben kunnen ontspannen. Geniet van deel II. [e-2600]️[e-1f91f]

• 03 Juli 2023 - 11:30

Cor:

Blijven geweldige verhalen. Succes deze week met de fietstocht naar Nice

• 03 Juli 2023 - 18:48

Mariska:

Klinkt heel goed, op naar het volgende deel van de reis! Succes!

• 03 Juli 2023 - 21:35

Jan M:

Lekker hoor, wel foto’s van de etiketten van de wijn genomen?

klinkt allemaal weer erg goed. Succes met het vervolg.

• 03 Juli 2023 - 22:07

Nicolette :

Heel belangrijk dat er ook goed voor de innerlijke mens wordt gezorgd!! Het is weer zo heerlijk geschreven dat ik meeleef, zonder spierpijn[e-1f602]. Geniet en wees trots op jullie zelf!