Via het dak van België naar de Eiffel - Reisverslag uit Bleialf, Duitsland van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Via het dak van België naar de Eiffel - Reisverslag uit Bleialf, Duitsland van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Via het dak van België naar de Eiffel

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

26 Juni 2023 | Duitsland, Bleialf

Na de opwarmdag(en) van (eer)gisteren (Jan 2 dagen op de fiets in de zon, Arno 1 dag in 3 bloedhete en overvolle intercity’s), begon het vandaag dan echt. Gisteren gezellig gegeten met Frank en zijn vriendin Willeke (die vrouw verdient echt een Diplome d’Honneur voor het samenwonen met Frank [e-1f61c]) en na een stevig ontbijt vertrokken wij om half 9 uit Schinveld. Via Kerkrade naar Aken gereden om daar de Veloroute du Soleil op te pakken. Al snel na Aken kwamen we op de Vennbahn, een prachtige route met een interessante geschiedenis. (https://bikeexplorer.nl/artikel/de-vennbahn-van-industriele-spoorverbinding-tot-pittoreske-fietsroute#:~:text=De Vennbahn werd in 1882,te kunnen vervoeren naar Luxemburg.). Je fietst over een goed onderhouden fietspad door een schitterende natuur en alles staat perfect aangegeven. Alleen.. de eerste 70 km vanaf Aken is wel vals plat (continu 3% stijging). Dat ga je wel voelen… Voor de lunch zijn we gestopt in het pittoreske Monschau en laten ze nu net op maandag ”Schitzneldag” hebben. Die smaakte goed! Daarna de Vennbahn weer opgezocht, die na 70 km een stuk vriendelijker wordt. En om 18.30 uur waren we (na dus een lange dag) bij het hotel in Bleialf. Morgen dalen we af naar de Moezel.

• 27 Juni 2023 - 10:12

Arno :

O ja.. was 143 km

• 29 Juni 2023 - 14:09

Karin Burger:

Inderdaad, een medaille voor Willeke is een terechte beloning. Gaan we aan werken.

mooie trip weer mannen!