Van Navarra naar Rioja - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Arno Kooij - WaarBenJij.nu Van Navarra naar Rioja - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Arno Kooij - WaarBenJij.nu

Van Navarra naar Rioja

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Arno

06 Juni 2015 | Spanje, Logroño

Vandaag een etappe van bijna 100 km gehad. Opnieuw een lekker ontbijt in de buurt van het hotel en toen lekker op tijd vertrokken uit Pamplona. Gisteravond niet echt vroeg gaan slapen, zal met de spanning van de eerste dag te maken hebben gehad. Van het thuisfront kregen we al verontruste berichtjes. Het parcours verliep grillig, geen moment vlak maar gelukkig ook niet van die die lange klimmen zoals gisteren. Wat opvalt is de vriendelijkheid van de Spaanse bevolking, zeer behulpzaam op alle gebieden. In de hotels of bij het vragen van de weg, steeds helpen ze ons waar ze kunnen. Dat zal zeker ook te maken hebben met de route die we vandaag hebben afgelegd, een groot deel liep langs de zgn. Camino de Santiago. Veel pelgrims leggen deze route af op weg naar Santiago de Compostella, Arno heeft nog een praatje met enkele Caminos aangeknoopt.
Onderweg mooie plaatsjes zoals Puenta la Reina en Estella waar we ook wel even van de fiets stappen. De koffiestop was in Maneru, twee café con leche á 1 euro in een heel stil dorpje. De eerste uren weinig last van de zon, daarna werd het weer goed warm maar we raken er aan gewend. Goed smeren om niet te verbranden.
Het mooie van klimmen is dat je ook weer gaat dalen, heerlijk om met een flinke snelheid naar beneden te gaan. Voor het thuisfront laat ik de snelheden hier maar achterwege, gelukkig heb ik geen slag meer in mijn wiel, die is er gisteravond door een vakkundige fietsenmaker uitgehaald dus het remmen gaat ook weer ongestoord. Voor de rest weinig ongemak, alleen de ketting van Arno's fiets lag er één keer af maar dat was zo opgelost.
Voor de rest een hele mooie streek, van de Navarra gingen we over in de Rioja, weidse vergezichten en veel wijngaarden. Proeven is er overdag echter niet bij!
Op een mooie tijd in Logroño aangekomen, ingecheckt in het hotel en de fietsen weer veilig opgeborgen. Lekker douchen en daarna het stadje in, een hele leuke plaats en erg levendig. Veel mensen op straat, zien en gezien worden met lekker eten en een glas wijn. Ook zijn de Logroños blijkbaar een trouwlustig volkje, zeker 15 vrijgezellenfeestjes gezien. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat de middelpunten van die clubjes er voor hun lol zo bijlopen. Nu op tijd naar bed, morgen een zware tocht naar Burgos. Maar hopen dat de Champions League finale geen verlenging wordt.

• 07 Juni 2015 - 09:14

Cor:

Gelukje, Barcelona gewonnen,op tijd naarbed? Succes vandaag, o ja als jullie inSpanje ee lekker recept voor lamsbout of lamsfilet tegenkomen hou ik me aanbevolen

• 07 Juni 2015 - 09:39

Arie:

Nog een dagje en dan zit het zwaarste klimwerk er op. Succes mannen!

• 07 Juni 2015 - 21:35

Wilma:

Hoe gaat het met de benen? Al een beetje zwaar? Nog even en jullie hebben de eerste rust dag.

• 07 Juni 2015 - 23:02

Stijnie Kamp:

leuk om je op deze manier te kunnen volgen Jan. Leuke reisverslagen en foto's.